Orthomanueel Arts2017-03-20T09:08:17+00:00

Een juiste Balans in de Wervelkolom

De OrthoManuele behandeling

Bij de orthomanuele behandeling worden de gevonden standafwijkingen gecorrigeerd. Hierbij wordt u in een zodanige houding gelegd dat de betreffende wervel of het gewricht op een eenvoudige manier weer in de juiste stand gebracht kan worden. De correctie zelf gebeurt met weinig kracht, maar soms wordt op plaatsen geduwd die al gevoelig zijn waardoor de behandeling als pijnlijk ervaren kan worden. De meeste correcties worden met de hand gedaan, maar soms wordt een hamer en een drevel gebruikt met een rubberen dop. Dit is niet om hard mee te slaan, maar om gerichter op bepaalde plaatsen kracht te kunnen zetten.

Samenwerking met ProFysio

Het Spineclinic team bestaat uit drie OrthoManueel artsen, welke nauw samenwerken met de fysiotherapeuten van ProFysio. Verder werkt het Spineclinic team in toenemende mate samen met neurologen, revalidatieartsen en pijnpoli’s in de regio.

wervel

Een Nauwe Samenwerking van Orthomanueel Artsen en Fysiotherapeuten

Het behandelplan

Het behandelplan van de gehele wervelkolom bestaat meestal uit 5 of 6 behandelingen . Na elke behandeling kan in meer of mindere mate napijn of vermoeidheid optreden. Ook is het mogelijk dat pijnklachten ontstaan op plaatsen waar u eerder geen last had. Bij de behandeling houden wij ons aan een vaste volgorde. Vaak wordt de meest pijnlijke plaats pas in de laatste sessie behandeld, zodat u de indruk zou kunnen krijgen dat wij in eerdere sessies geen rekening houden met uw klachten.

Na de laatste behandeling

Na de laatste behandeling verminderen de klachten over het algemeen snel, soms duurt het echter nog een aantal weken voordat verbetering optreedt. Deze periode heeft het lichaam nodig om zich aan te passen aan de nieuwe standen en lichaamshouding. In sommige gevallen moeten bepaalde standafwijkingen na een bepaalde periode herhaald worden, wij maken daarom altijd een controleafspraak na twee à drie maanden.

Voor meer informatie, persoonlijk contact of het maken van een afspraak kunt u onze website bezoeken of bellen.

Telefoon: 075 6700570